ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک
مبانی نظری مفهوم خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به مراجعان

مبانی نظری مفهوم خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به مراجعان

مبانی نظری و پیشینه مدیریت
قیمت: ۲۷,۰۰۰ تومان
670

مبانی نظری

نوع فایل: WORD 

منبع: دارد

پاورقی: دارد

تعداد صفحه:27

قیمت: 27000تومان

 

 

مفهوم خدمات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به مراجعان:

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بعنوان یک از دفاتر زیر مجموعه معاونت سیاسی امنیتی وزارت کشور و در استانها به عنوان یکی از دفاتر زیر مجموعه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری متولی امور اتباع خارجی و مسئولیت رسیدگی و ساماندهی اتباع خارجی و پناهندگان را بر عهده دارد .

اداراه کل امور اتباع و مهاجرین خارجی همچنین از طریق هماهنگی های بین دستگاهی و و برقراری تعاملات بین المللی با سازمان های دولتی و غیر دولتی خارجی و با هدف نیاز سنجی مشکلات و مسائل مرتبط با  اقامت , اشتغال , آموزش و . . . . پناهندگان سعی و برنامه ریزی لازم را برای ایجاد شرایط و امکانات مورد نظر و رضایت مندی مراجعان (پناهندگان خارجی) فراهم نماید . از اینرو با اتخاذ رویه و بهبود فرآیندهای اداری و ساختاری و با مشارکت پناهندگان در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آنها از برنامه ها و سیاستهای اجرایی زمینه برخورداری مطلوبتر پناهندگان از خدمات و تسهیلات مربوطه ایجاد شده است .

 

2- 2-1 وظايف و مأموريت‌هاي اداره كل  امور اتباع و مهاجرين خارجي:

1-        اعمال سياستها و هماهنگي‌هاي لازم با نهادها و ارگانهاي ذي‌ربط به منظور جلوگيري از ورود و خروج بي ضابطه اتباع و مهاجرين خارجي

2-        نظارت ، كنترل و رسيدگي به امور حقوقي اتباع خارجي شامل مسائل ازدواج ، تابعيت ، استملاك ، حل اختلاف، اشتغال

3-        كنترل و نظارت و پيگيري امور تشكلهاي سياسي اتباع بيگانه و فعاليتهاي فرهنگي آنان .

4-        صدور يا تمديد مدارك شناسايي و تردد پناهندگان و بررسي مدارك اقامتي آنان .

5-        شناسايي،تشكيل پرونده،ايجاد سابقه و بانك اطلاعات و آمار جهت دسترسي به كليه اطلاعات پناهندگان از بدو ورود طي طول دوره اقامت تا زمان خروج .

6-        رسيدگي و پاسخگويي به امور پناهندگان مقيم از جمله مشكوك  ‌التابعين ، مهاجرين داراي همسر ايراني ، مرتبطين با نهادها و ارگانهاي ذي‌ربط.

7-        رسيدگي به امور مهمانشهرها و ساماندهي پناهندگان در آنها به جهت اعمال كنترل بيشتر به آنان و ممانعت از تبعات اجتماعي امنيتي و حقوقي مرتبط با حضور آنها در شهرها ( موضوع ماده 48 قانون برنامه سوم توسعه).

8-        حضور فعال و همه جانبه در مجامع و سازمانهاي بين‌المللي به منظور ارائه عملكرد جمهوری اسلامی ایران و دفاع از حقوق پناهندگان و آوارگان مقيم جمهوری اسلامی ایران با نگرش جلب نظرات و درخواست مشاركت از ساير كشورها جهت رفع پديده بين‌المللي پناهندگي. 

محصولات مشابه