ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

روش کاهش تضمینی همانند جویی و رفع مشکل همانندی پایان نامه



روش کاهش تضمینی همانند جویی و رفع مشکل همانندی پایان نامه

کاهش تضمینی همانندجو  و رفع همانندی پایان نامه و پروپوزال

زمانی که از کاهش تضمینی همانندجوی و رفع همانندی پایان نامه و پروپوزال صحبت می کنیم ، انجام دقیق  و حرفه ای  کار است که تبیین مطالب را براساس باز نویسی و انشا نویسی و بکار گیری  صحیح کلمات کلیدی  و فعل و فاعل و ...  و استفاده متناسب و حفظ انسجام مطالب و در حقیقت بکارگیری کلمات بجا و ور خور متن است.

چگونگی شناسایی همانندی مطالب 

شایسته است بدانیم تولید محتوی سایت ها در گذشته بسیار کار ساده بود و هر کسی از هر جایی مطلبی را کپی می گرفت و در جایی دیگر بارگزاری می‌کرد موتور گوگل هم به این سایت امتیاز می‌دادند.

تا اینکه الگوریتم های گوگل رشد و توسعه یافت و منابع یا منبع مطالب کپی شده را شناسایی کرد و امتیاز این محتوا را به اسم سایت اولی دادند و برای سایت دوم امتیاز منفی در نظر می گرفت!

 همین اتفاق برای پایانامه و مقالات و همانند جویی پروپوزال یا نوشته های علمی اتفاق افتاد بطوری که سرقت علمی را شناسایی و منبع آن نیز مشخص شدند.

بسیاری از سایتهای علمی بخصوص سامانه ایران داک و پژوهشیار و ... این سیستم را دارند  لینک ثبت عنوان مقاله  پروپوزال یا پایان نامه  و محققینی که نوشته‌های خود را بر اساس مطالب دیگران جمع‌آوری کرده شناسایی می‌کند.

درصد قابل قبول همانند جویی 30  درصد  و بسته به دانشگاه  و مقطع تا  20  و 15 درصد  و کمتر است. 

که در واقع این نوع سخت گیری ها کمک خواهد کرد ، تا مطالب پایان نامه یا مقالات علمی تر شده و محقق هایی که با بالا بردن تعداد مقالات علمی رتبه علمی گرفتند ناک اوت کند .

چه بسا این مقالات برگرفته از پایان نامه ارشدی بود که خود استاد راهنما یا مشاور جهت کسب امتیاز برای خود از دانشجو می خواستند تا مقاله نیز ارائه دهد که اسم استاد باید در بخش مقاله باشد و البته برای استاد مهم کسب امتیاز مقاله بود و برای دانشجویان ملاک اغلب نمره .

 

 

سفارش همانند جویی

کاهش  همانند جویی

با شرایط بوجود آمده همانندی و تشابه پایان نامه ها زیر سوال رفته و با افزایش ۳۰ درصدی همانندی در پایان‌نامه‌، دانشجویان  باید در صدد رفع آن باشند ،چرا که پایان نامه ها برای دفاع مجوز نگرفته و برای دفاع ارسال نخواهد شد .

کاهش تضمینی درصد همانند جویی آن جا اهمیت پیدا کرد که نویسندگان پایان نامه با کپی های سریع خود و سرقت علمی از پایان‌نامه‌های دیگر یا آماده با قیمت های بسیار کم پایان نامه عرضه می کردند و بعد از مشکل داشتن دانشجویان ، ردپایی از خود برجای نمی گذاشتند، یا اینکه قادر به انجام یا رفع مشکل همان جویی و اصلاح همانند جو نبودند.

و اغلب به دانشجو میگفت محقق در دسترس نیست یا می گفتند محقق بورسیه است یا محقق فوت یا ...

موسسات علمی که توان و دانش علمی بالاتری داشتند می توانستند با ترجمه های متون جدیدتر و تبیین مطالب قبلی و استفاده از تکنیک‌های نویسندگی مشکلات را حل یا مشکلات همانندی را کاهش دهند .

مشکلات همانندی 

مشکل همانندی و تشابه متن پایان نامه یا مقاله صرفا دامن دانشجو را نمی‌گیرد، بلکه استاد راهنما و مشاور را نیز به چالش می کشد.

و از طرفی ادعای صاحب پایان نامه های استفاده شده را برای شکایت باز می‌گذارد،  بعضا شنیده اید که یکی از معاونین شهرداری شهر ...که توانسته بود بابت مقالات خود در حوزه زیباسازی شهری جایگاه مدیریتی در شهرداری پیدا کند و توانسته بود خود را به رده‌های بالای مدیریتی برساند، ناگهان با چالش مشکل کپی پیست مقاله روبروشد است که سبب شد سایر مقالات و پایان‌نامه‌های وی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و بعد از وضعیت سرقت علمی ، تمام آثار وی مشخص و به راحتی برکنار و ... 

 البته این نوع آثار سرقتی گریبان افرادی مانند وزیر مرحوم ... را نیز گرفت . ودلیل سکته ایشان نیز همین رو شدن سرقت های علمی بود.و در خیلی از کشورها سبب برکناری مدیر یا مدیران شده است.

لذا توصیه می‌کنم در برون سپاری کارهای خود در بحث  پروپوزال یا  پایان نامه ارشد و رساله دکتری  یا مقالات علمی یا تحلیل های آماری حساس باشید و از محققین بخواهید تا مشکلات همانندی را رفع یا در ارائه مقالات و پایان نامه ها برای شما نهایت دقت را به عمل آورند.

البته این سیستم همانند جویی به نفع دانشجو است چون قبل از نشر اثر خود متوجه شده به رفع سرقت علمی مطالب خود خواهد پرداخت.

 از قدیم و تاکنون در صفحه نخست پایان نامه از شما اصالت پایان نامه تضمین می شد و در آن نوشته شده هر گاه مشخص شود که در این پایان‌نامه و مطالب آن از شما نباشد مدرکش را باطل شود .

نمونه تعهد اصالت  پایان نامه 

تعهد نامه اصالت پایان نامه

 

اینجانب .........................................................دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته....................................................................................... که در تاریخ .................................... از پایان نامه خود تحت عنوان ........................................................................................................................................................................................................... با کسب نمره .................. و درجه..............................دفاع نموده ام ، بدینوسیله متعهد می شوم :

1-این پایان نامه حاصل تحقیق و پژوهش انجام شده توسط اینجانب بوده و در مواردی که از دستاوردهای علمی و

پژوهشی دیگران (اعم از پایان نامه ، کتاب ، مقاله و ... ) استفاده نموده ام ، مطابق ضوابط و رویه موجود ، نام منبع مورد استفاده و سایر مشخصات  آن را در فهرست مربوطه ذکر و درج کرده ام.

2-این پایان نامه قبلاً برای دریافت هیچ مدرک تحصیلی ( هم سطح، پائین تر یا بالاتر ) در سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه نشده است.

3-چنانچه بعد از فراغت از تحصیل ، قصد استفاده و هرگونه بهره برداری اعم از چاپ کتاب ، ثبت اختراع و ... از این پایان نامه داشته باشم ، از حوزه معاونت پژوهشی  موسسه مجوزهای مربوطه را اخذ نمایم.

4-چنانچه در هر مقطع زمانی خلاف موارد فوق ثابت شود ، عواقب ناشی از آن را می پذیرم و موسسه مجاز است با اینجانب مطابق ضوابط و مقررات رفتار نموده و در صورت ابطال مدرک تحصیلی ام هیچگونه ادعائی نخواهم داشت.

 

پس لازم است بدانید اگر ده سال یا ۲۰ سال از پایانامه شما بگذرد امکان اینکه روزی که گرفتار این مصیبت شوید وجود دارد . لذا پیشنهاد می شود در نوشتن مطالب دقت فراوان کرده و نگذارید پایان نامه شما روزی برای شما مشکل ایجاد کنند.

سرقت علمی

 کاهش تضمینی درصد همانند جویی پایان نامه ارشد 

کاهش تضمینی درصد همانندی که توسط گروه ایران پروداک انجام می شود کمک خواهد کرد تا از آینده هولناک برملا شدن کپی بودن پایان نامه خود بیم نداشته باشید ‌شود .

تیم ایران پرداخت و نگاهی علمی به پایان نامه های ارشد سعی در رفع تضمینی کاهش همانندی و کاهش همانندجویی کرده تا شما با گام‌های استوار بتوانید در کارهای خود بدون هیچ مشکلی مقالات خود را در محافل علمی ارائه دهید.

سرقت علمی (دور زدن سیستم همانند جو )  :

ناگفته نماند مصداق بارز سرقت علمی همین پایان‌نامه‌های است که مطالب آن از جای دیگر کپی شده و همانند جویی نشده منتنها خود این منابع نیز دست دوم یا چندم هستند و گاه نویسنده اصلی اثر نیز به یغما رفته است یا عوامل یا عنوان دیگر عوض شده است .

استفاده از مطالب مقالات هیچ ایرادی ندارد مشکل عدم امانتداری و عدم ثبت صاحب اثر است که سبب شده است نام نویسنده و اثر و سال و مجله یا وبسایت آن آورده نشده باشد،

یا اینکه در پایان نامه و مقالات بخشی زیادی از آن آورده شودکه شاید یک یا دو صفحه باشد، یا اینکه به جای تبیین مطالب نوشته شود عین خود متن جایگزین شده است و ضایع تر از این این که نویسنده با عوض کردن کلمات و عوض کردن نویسنده به کلی شیرازه همانندی را نادیده گرفته و سرقت علمی این فرد، محققین بعدی را به قهقرای افول علمی بکشاند .و گاهخی با خطای عدم استاندارد بودن متن روبرو می شوید .

باز هم در نوشتن پایان یاد آور می باشد هر نویسنده یا منبعی قابل اعتماد نیست چرا که مشاهده شده بود دانشجویانی که حتی پیشینه تحقیق جعلی می ساختند تا بتوانند استاد راهنما را دور زده و نتیجه بگیرند و یا اینکه سال‌های تولید نشر یک اثر را بالا برده و آن را بدون ملاحظه متن تاریخ آن را به روز می کردند تا بتوان ادعا کنند که منابع جدید است.

مزایای سیستم همانندجویی :

همانندجویی چیز بدی نیست فیلتری قبل از نشر اثر شماست که می‌تواند از مشکلات عدیده‌ای از سرقت علمی گرفته تا عدم رعایت امانت داری و نادیده گرفتن حق مالکیت معنوی جلوگیری خواهد کرد

همانند جویی پروپوزال:

بحثی جدید و مهمی که به تازگی دانشجو باید در جریان آن باشد و همان ابتدا پس از ثبت عنوان به فکر همانند جویی پروپوزال خود باشد 


مبنای محاسبات قیمت کاهش همانند جویی :
  1. رشته ی تحصیلی و آسانی و سختی متن
  2. تعداد صفحات بر اساس فونت استاندارد نگارشی14  b naznin یا  b zar  
  3. کار فوری و غیر فوری
  4. میزان درصد کاهش همانند جویی

سوالات متداول کاهش همانندی در سامانه ایرانداک :

1- آیا می‌توان ترجمه لاتین فایل را بارگذاری کرد؟

پاسخ این کار کاهش همانندی را به حداقل می‌رساند ولی مورد تایید دانشگاه نیست .

2- تهیه نسخه فتوشاپ از تایید ایرانداک به ما کمک خواهد کرد؟

 پاسخ باید بگویم به هیچ عنوان از این روش استفاده نکنید چرا که بازهم بازخورد آن گریبان شما را خواهد گرفت لطفا متن اصالت پایان نامه  دانشگاه شهید رجائی را بخوانید

تعهدنامه اصالت اثر

اینجانب .... متعهد می‌شوم که مطالب مندرج دراین پایان‌نامه/رساله حاصل کار پژوهشی اینجانب است و دست آوردهای پژوهشی دیگران که دراین پژوهش ازآن ‌ها استفاده شده است، مطابق مقررات، ارجاع و در فهرست منابع ومآخذ ذکرگردیده است.

این پایان‌نامه قبلا ًبرای احراز هیچ مدرک هم سطح یا بالاتر ارائه نشده است. درصورت اثبات تخلف (درهرزمان) مدرک تحصیلی صادر شده توسط دانشگاه از اعتبار ساقط خواهد شد.

 

امضا

 لطفا به خود رحم کنید و از کنار اینگونه مسائل راحت عبور نکنید چه بسیار افرادی بودند که در اقصا نقاط دنیا  بخاطر یه مقاله یا رساله کپی شده جایگاه خود رو ازدست داده اند  نمونش معاون زیبا سازی شهر ک ر ج  و نمونه دیگر ابطال مدرک  وزیر مرحوم ....

3- می توانم خودم کاهش همانندی رو انجام دهم؟

پاسخ بله حتما می توانید کار بسیار سختی نیست فقط دقت و حوصله می‌خواهد و این که با تمرین کردن و تبیین و انشا نویسی مجدد موفق خواهید شد

 4- افراد مدعی کاهش همان جویی چگونه عمل می کنند ؟

این افراد به دلیل مطالعه و انجام پایان نامه های زیاد هم قدرت تندخوانی را دارند و هم به سرعت می توانند متون را با انشای دیگر بازگو کند که به متن تایپ گفتاری گوگل سرعت عمل خیلی بالایی خواهند داشت و عده ای نیز سودجو از روش‌های غیر مرسوم و عادی سعی در کاهش همانجایی دارند که معمولاً نتیجه آن پس از بررسی های دقیق مورد تائید نخواهد بود وکارشما را به چالش خواهد کشید .

۵- آیا راهی وجود دارد قبل از دیدن نتیجه توسط استاد راهنما میزان همانندی را مشخص کنیم؟

 معمولاً خیلی راه دقیقی وجود ندارد سامانه هایی را هم که وجود دارند خیلی ضعیف عمل می کنند بهترین راه اگر مطمئن هستید اقدام پیشگیرانه و کاهش هماهنگی قبل از آپلود فایل است که اگر مطمئن به کپی و پیست هستید حتما این کار رو انجام دهید.

۶- آیا میتوان سامانه ایران داک را دور زد؟

 خیر این سامانه هوشمند است و الگوریتم های جستجوگران مهندسی شده مانند الگوریتم پاندا گوگل تشخیص خطاهای ادراکی دارد .

 7- می توان برای کاهش همانندی محتوای فایل غیر از آنچه که هست به عنوان پایان‌نامه آپلود کنیم ؟

بله می‌توانید متنی دیگر را جایگزین کرد و درصد همانند را کاهش داد ولی دانشگاه نسخه ارسالی و استاد راهنما را تشخیص و دچار مشکل خواهید شد

8- آیا برای آپلود فایل در سامانه ایرانداک محدودیت وجود دارد؟

 باید عرض کنم خیر تا صدها بار می توانید فایل خود را آپلود کنید و هر بار هزینه‌ها از جیب مبارک تقدیم کنید

آیا با انجام دهندگان کاهش هماهنگی و اصلاح همانندی پایان نامه می توان اعتماد کرد؟

 برای اطمینان بهتراست که خودتان فایل را پس از آپلود ببینید و درست آن را در سامانه مشاهده کنید