ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

استراتژی کنترل ویروس کرونا



استراتژی کنترل ویروس کرونا

5 استراتژی موفق برای کنترل ویروس کرونا

ویروس کرونا بیش از نیم میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است. ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته و وحشت زده شده است و هر روز هزاران مورد جدید و صدها مرگ گزارش می شود.

بسیاری از شهرها در همه کشورها تعطیل است. پروازها و سفرهای هوایی ، رویدادهای جهانی و کنوانسیون های سالانه و رویدادها لغو می شوند.

اروپا به یکی از مراکز بیماری همه گیر تبدیل شده است و در سایر نقاط جهان مانند آمریکای جنوبی ، ایالات متحده و خاورمیانه میزان آلودگی به ویروس روزانه در حال افزایش است.

برخی کشورها توانسته اند جلوی ویروس را بگیرند و متوقف کنند .

چندین کشور آسیایی ، با وجود نزدیکی جغرافیایی به چین (کشوری که این بیماری از آن شروع شده است) ، راهی پیدا کرده اند که بتواند شیوع CVD را گسترش دهد.

ژاپن که برای میزبانی المپیک امسال تحت فشار بیشتری قرار دارد ، میزان عفونت را کاهش داده است

تولبرت نیانزاوا ، اپیدمیولوژیک و استاد دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده گفت: "کشورهایی هستند که اقدامات و تدابیری را انجام داده اند که فکر می کنم باید از آنها بیاموزیم."

وی گفت: "من فقط در مورد چین صحبت نمی کنم ، جایی که پس از اقدام جدی و جدی ، تعداد افراد به طرز چشمگیری کاهش یافته است ، که ممکن است اجرای آن در کشورهای دموکراتیک در جهان دشوار باشد ؛ سایر کشورها اقدامات و استراتژی های مختلفی را در دست دارند." . اینکه آنها موثر و موفق بوده اند. "

corona : چرا مردم با ترس  و دلهره خرید می کنند؟

پنج دلیل برای امید در میان هرج و مرج ویروس کرونا

virus corona ؛ حفظ فاصله اجتماعی و جدا کردن خود از دیگران به چه معنی است؟

virus corona ؛ چه زمان واکسن آماده است؟

به عنوان مثال ، تایوان ، یک کشور همسایه چین با جمعیت حدود 23.6 میلیون نفر از 23 مارس ، تنها 195 مورد ویروس کرونا و دو مورد فوت در اثر این بیماری داشت.

هنگ کنگ (با جمعیت 5.7 میلیون نفری) ، با مرز مشترک با چین ، در طی دو ماه تنها 155 مورد از بیماری کرونا و 4 مورد فوت داشته است (هر چند که این تعداد در هفته گذشته افزایش یافته است ، و اقدامات و اقدامات احتیاطی جدید لازم است. )

علاوه بر ژاپن ، با 120 میلیون نفر جمعیت ، 1100 مورد مبتلا داشته  ، در حالی که کره جنوبی 9000 مورد تخمین زده است ، اما میزان مرگ و میر در هفته های اخیر رو به کاهش بوده است.

به گفته نیانزاوا ، این کشورها به دلیل اقدام سریع و اجرای سیاست های نوآورانه ، توانسته اند از شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری و کنترل کنند.

برخی از موثرترین راه حل ها:

۱ تست و آزمایش و تست دوباره

این آزمایش اولین قدم برای مهار همه گیر جهانی است

سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان موافقند که تشخیص زودهنگام مهمترین عامل در جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر جهانی است.

Nianzawa می گوید: "اگر شما دقیقا نمی دانید چه تعداد از افراد آلوده هستند ، نمی توانید رفتار و عملکرد ویروس را ارزیابی کرده و اقدامات و واکنش مناسب را انجام دهید."

کریس جانسون ، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه معبد ایالات متحده ، موافق است.

این همان چیزی است که تفاوت واقعی در کنترل و پیشگیری از ویروس را نشان می دهد: او می گوید: کشورهایی که به آزمایش متکی هستند و تعداد موارد جدید کاهش می یابد ، و کشورهایی که این کار را نمی کنند و تعداد افراد آلوده ناگهان افزایش می یابد. .

کره جنوبی روزانه حدود 2.5 نفر را آزمایش می کرد ، تعداد آزمایش شده در دو روز ، بیشتر از تعداد آزمایش شده در ایالات متحده در یک ماه. "

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی ، تودروس ادانانوم ، اظهار داشت که آزمایش هر کس با علائم بیماری "کلیدی برای جلوگیری از شیوع" همه گیر جهانی است.

وی در کنفرانس ویدئویی اخیر خود گفت: "ما برای همه کشورهای جهان یک پیام ساده داریم ، آزمایش ، آزمایش ، آزمایش ؛ همه کشورها باید کلیه موارد مشکوک را آزمایش کنند ، نمی توان با جنگ اشتباه کرد."

وی همچنین هشدار داد که افراد فقط برای علائم شدید این بیماری آزمایش خواهند شد: نتیجه اینکه آمار قابل اعتماد نخواهد بود و در عمل افراد مبتلا به علائم خفیف تر به گسترش و شیوع ویروس ادامه خواهند داد.

 

۲. جدایی بیماران

جداسازی افراد آلوده یا موارد مشکوک یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس (تصویر بایگانی)

پروفسور کریس جانسون می گوید: "کره جنوبی و چین در ردیابی ، آزمایش و آزار شهروندان بسیار عالی بوده اند."

وی گفت که این آزمایش نه تنها بیماران را از بین می برد و از شیوع ویروس جلوگیری می کند بلکه به شناسایی موارد احتمالی این بیماری در مراحل اولیه آن و همچنین در مرحله حامل نیز کمک می کند.

از نظر جانسون ، مقامات چین برای ردیابی بیماران "قدرتمند" اقدام کرده اند که این یکی از دلایل کاهش ناگهانی نرخ بیماری در این کشور است.

 

3-. آماده سازی سریع و واکنش

تا به امروز ، تایوان در کنترل بیماری کووید19 موفق بوده است

نیانزاوا که پیش از این برای جلوگیری از شیوع ابولا در غرب آفریقا کار می کرد ، می گوید یکی از عناصر اصلی در کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس یک واکنش سریع است قبل از اینکه بتواند برای همه افراد در جامعه گسترش یابد.

 کشورهایی مانند تایوان و سنگاپور نشان داده اند که واکنش سریع ، کشف و جداسازی موارد جدید عامل تعیین کننده در جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس است.

مقاله جدیدی در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا گفته است که موفقیت تایوان تا حدودی به دلیل آمادگی این جزیره برای چنین رویدادهایی و ایجاد مرکز کنترل همه گیر از سال اول بوده است.

این مرکز که شامل چندین سازمان تحقیق و توسعه دولتی است ، پس از بحران SARS ایجاد شد و از آن زمان تاکنون تحقیقات و آزمایش های متعددی انجام داده است.

نیانزاوا می گوید: "آمادگی برای اقدام و واکنش سریع عناصر حیاتی در مراحل اولیه بیماری همه گیر بیماری است." در اروپا و ایالات متحده آمریکا ، نه تنها این کشورها آماده نشده بودند ، بلکه آنها نیز بسیار پاسخگو بودند.

حتی قبل از انتقال ویروس از اواسط ژانویه از فرد به فرد دیگر ، تایوان تمام مسافران ورودی را از ووهان ، شهری در چین که منشاء این بیماری بود ، کنترل می کرد.

در هنگ کنگ ایستگاه های کنترل درجه حرارت بدن در تاریخ 6 ژانویه در بندر ورودی افتتاح شد و یک روز قرنطینه برای همه گردشگران ورودی به این منطقه تعیین کرد و از همه پزشکان موظف شد هرگونه بیماری را با تب یا علائم حاد تنفسی و تاریخ سفر به ووهان گزارش دهند. 

نیانزاوا می گوید: "ما می توانیم ببینیم که عامل زمان چقدر تعیین کننده است."

4-  فاصله اجتماعی

شکاف اجتماعی ، که در این تصویر پارلمان استرالیا دیده می شود ، به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می کند

نیانزاوا می گوید: "پیشگیری و اقدامات کنترل وقتی بیماری در کشور گسترش یابد ، دیگر مؤثر نیستند."

از آن زمان ، بهترین راه برای حمایت از مردم تفکیک اجتماعی است ، مانند هونگ کنگ و تایوان.

در هنگ کنگ به مردم گفته شد که از خانه کار کنند ، مدارس تعطیل شدند و تمام وقایع و رویدادهای اجتماعی تا پایان ژانویه لغو شد.

به گفته روزنامه بریتانیایی تایمز ، مستقر در سنگاپور ، این کشور تصمیم گرفت مدارس را باز نگه دارد ، اما مرتباً نظارت و نظارت بر دانش آموزان و کادر آموزشی داشته باشد.

5-  توصیه و ترویج بهداشت

در کشورهایی مانند سنگاپور ایستگاههای ژل ضدعفونی دستی در سرتاسر خیابان ها یافت می شوند

سازمان بهداشت جهانی می گوید ، شستن منظم دست و بهداشت برای جلوگیری از بیماری ضروری است.

  دستگاه ضد عفونی هوشمند دست

گسترش بیماری کووید ۱۹ یا کرونا و اعلام پروتکل های بهداشتی ضدعفونی کننده دست و سطوح جزو موارد بسیار مهم کاهش و کنترل بیماری در دستور کار قرار گرفت دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند دست با عملکرد سریع و سنسورهای بسیار حساس توانست به مهمترین و بهترین روش ضدعفونی کننده مورد توجه قرار گیرد.

 

نیانزاوا می گوید: "بسیاری از کشورهای آسیایی از تجربه SARS در سال 4 آموخته اند." "این کشورها می دانند که از سلامتی جلوگیری می کند و از بیمار شدن دیگران جلوگیری می کند."

در کشورهایی مانند سنگاپور ، هنگ کنگ ، تایوان ایستگاه های ژل ضدعفونی دستی در خیابان ها قرار داده شده است و مردم معمولاً ماسک می پوشند.

اگرچه این ماسک در جلوگیری از ابتلا به ویروس افراد سالم تأثیر کمی دارد ، اما خطر عطسه و سرفه برای افراد آلوده را کاهش می دهد.

 



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.