ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

شناخت کامل ویروس کرونا



شناخت کامل ویروس کرونا

همه چی از ویروس کرونا !

تحقیقات ایران پروداک در مورد ویروس کرونا ؛ در حالی که برخی خانواده های ویروس های کرونا  باعث ایجاد سرماخوردگی در انسان می شوند ، در دو دهه گذشته ویروس کرونای حیوانات ، SARS-corona (ویروس سندرم حاد تنفسی ) یا ویروس MERS-corona MES ، و اخیراً SARS-2 (ویروس coronavirus 1) می تواند باعث ذات الریه شدید شود و منجر به مرگ شود. به نظر می رسد که این ویروسهای کرونا به طور مستقیم از خفاش ، از طریق سایر میزبانها (مانند شتر در مورد MERS) مستقیماً از خفاش ها در انسان پخش شده است. چگونه این ویروس های حیوانی به انسان منتقل می شوند ، و چرا باعث بیماری های شدیدتر از ویروس های انسانی می شوند؟ 

به طور کلی ، ویروس های حیوانی به دلایل زیادی معمولاً شرایط عفونت و عفونت در انسان را ندارند. ویروس ها با شرایط بیولوژیکی و محیطی حیواناتی که در بدن تولید مثل می کنند سازگار می شوند و بنابراین معمولاً به جز در میزبان اصلی خود قادر به انتقال و ایجاد بیماری نیستند.

گاهی اوقات ، ویروس در حیواناتی پخش می شود که از نظر بیولوژیکی و ژنتیکی به میزبان نزدیک هستند. میزبان برخی از ویروس ها ، مانند ویروس آنفلوانزا ، بیش از چند گونه جانوری مختلف مانند مرغ ، مرغ و انسان را در بر می گیرد.

به طور کلی ، بسیاری از باکتری ها و ویروس های انسانی منشأ حیوانی دارند و در مقاطعی از تاریخ در جمعیت های انسانی شیوع داشته و پس از آن دائمی یا متناوب شده اند. 

در موارد نادر مانند مواردی که ممکن است در انتقال ویروس کرونا به انسان رخ داده باشد (مانند مورد دوم) ، این ویروس ممکن است به طور اتفاقی یا با جهش ژنتیکی از میزبان اصلی خود به حیوان دیگری منتقل شود. نه میزبان طبیعی آن و قادر به تکثیر است. و باعث عفونت می شود. اگر این ویروس موفق شود از یک شخص دیگر به این گونه جدید مانند انسان منتقل شود ، احتمال بروز همه گیری وجود دارد. نمونه دیگر بیماری های همه گیر پیروی از نوع دیگری از ویروس ها ، ویروس نقص سیستم ایمنی بدن (HIV) است که محققان معتقدند از میمون به انسان منتقل شده است.

 

انتقال گاه به گاه ویروس های حیوانی به انسان می تواند به روش های مختلفی مانند هضم ، تنفس ، نیش و سایر روش ها اتفاق بیفتد.

مسیر اصلی انتقال ویروس کرونا  جدید از خفاش به انسان هنوز مشخص نیست ، اگرچه ممکن است از مدفوع خفاش آلوده به حیوانات دیگر (مانند پنگوئن ها) و سپس به انسان منتقل شده باشد. با این حال ، انتقال تنفسی / مخاطی آن (آلوده به منشاء برونش / ریوی) از انسان به انسان گزارش شده است.

مسیر اصلی انتقال در انسان تماس نزدیک با فرد آلوده یا مبتلاست.

بستن تماس به معنی:

زندگی در یک خانه

تماس رو در رو مانند چند دقیقه مکالمه

سرفه کردن به چهره کسی

مدت بیش از پانزده دقیقه در فاصله کمتر از  شخص دیگر

تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا آلوده

مدت زمان تأخیر برای ورود ویروس به بدن بین دو تا چهارده روز است و هنوز مشخص نیست که آیا فرد بدون علامت می تواند دیگران را آلوده کند ، اما شکی نیست که احتمال شیوع ویروس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اگرچه به نظر می رسد مسیر اصلی انتقال ویروس های کورنا-سارس-مورس از ریز محیط زیست تنفسی است ، تحقیقات نشان داده است که این ویروس ها بسته به شرایط محیطی و نوع عفونت ، چند ساعت تا چند روز روی سطح آنها باقی می مانند. بیماری زایی آنها انجام می دهند. تحقیقات در مورد ویروس کرونا در حالی که بر روی سطوح مناطق عمومی و بهداشتی نشسته است ، روی سطح ویروس آن محافظت می کند ، اما تحقیقات قبلی در مورد ویروس های مانند کرونا  نشان داده است که درجه حرارت و رطوبت کم و ارتباط ویروس ها با ذرات مخاط آنها را بیماری زا می کند. تا چند روز افزایش می یابد. دانشمندان و پزشکان و بیمارستانهای بهداشت عمومی امیدوارند که نتایج تحقیقات فعلی اهمیت سطوح آلوده در شیوع ویروس coronavirus 1 را روشن کند. شناسایی اینگونه عفونتها به ویژه در مراکز درمانی بسیار مهم است.

عنوان پروتئین S (قرمز) ویروس کرونا  جدید متصل به آنزیم تبدیل آنژیوتانسین ، سلول انسانی

 نا آشنایی برای دستگاه ایمنی  بدن

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود این ویروس های نوظهور در انسان علاوه بر تمایل به ایجاد بیماری شدید ، اغلب همه گیر شوند. ناآشنایی سیستم ایمنی بدن انسان با این ویروس ها و کمبود حافظه ایمنی (به عنوان مثال وجود آنتی بادی های ضد ویروس خاص) نقش اساسی در ضعف ویروس جدید دارد. علاوه بر این ، ویروس های ناآشنا با انسان با سلول ها و بافت های بدن ناسازگار هستند و می توانند باعث التهاب بیش از حد و آسیب هایی شوند که می توانند باعث بیماری شدید یا حتی مرگ شوند.

ویروس هایی که سالها در چرخه های پی در پی با بدن سازگار بوده اند ، معمولاً باعث بیماری های خفیف تا متوسط ​​مانند سرماخوردگی می شوند. این به دلیل سازگاری ویروس با بدن انسان و مصونیت آن است. به همین دلیل ، ویروس های کرومی انسان فقط باعث خفگی فصلی می شوند

روند بیماریزایی یا  پاتوژنز ویروس SARS-Corona-1 چیست و چگونه اشکال شدید بیماری پیشرفت و بدتر می شود؟

ویروس ها از یک سری پروتئین ها در کپسول یا غشاء برای اتصال و ورود سلول ها به بدن انسان استفاده می کنند. ویروس کرونا جدید به همراه یک شاخه S در سلول های ریه انسان به یک گیرنده (آنزیم مبدل آنژیوتانسین 3) وصل می شود و وارد سلول می شود و پس از استفاده از مواد سلولی ، تکثیر می شود و باعث ایمنی بدن و مرگ سلول می شود. در افراد جوان و بهتر ایمن ، سیستم ایمنی بدن تکثیر ویروس را محدود کرده و از آسیب بیش از حد و التهاب به ریه جلوگیری می کند ، که یک مکان مهم برای جذب اکسیژن است و بیمار بدون هیچ عارضه بهبود می یابد.

در افراد مسن و سرکوب شده یا سیستم ایمنی بدن یا ضعیف یا ایمنی یا تحت درمان با شیمی درمانی (مانند بیماران روماتیسمی یا سرطانی یا ایدز) ، مبتلایان به مشکلات قلبی و ریه ، فشار خون بالا یا دیابت یا چاقی بیش از حد (BMI بزرگتر از 1) ، ویروس جدید کرونا باعث التهاب بیش از حد می شود. مقدار زیادی از سلول های مایع و التهابی وارد ریه ها می شوند و با افزایش مرگ سلولی و مشکلات اکسیژن رسانی منجر به نارسایی حاد تنفسی می شوند.

یک مطالعه جدید در استان ووهان چین نشان داد که میانگین سنی افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه برای نارسایی تنفسی حدود 5 سال است. بنابراین اگرچه میانگین مرگ و میر ویروس کرونر در جهان حدود دو تا سه درصد است ، اما این گروه برای گروه های آسیب پذیر ذکر شده بسیار بیشتر است.

از نظر بالینی ، درگیری ریه ها ممکن است با سرفه خشک و تب محدود آغاز شود و در صورت عدم درمان در طی یک یا دو هفته ، منجر به اشکال شدیدتر افتادگی و تب شدید شود و در صورت عدم درمان ، نارسایی شدید تنفسی به دنبال داشته باشد. ، در نتیجه کاهش هوشیاری و ایست قلبی.

پیشگیری و درمان ویروس کرونا

در صورت عدم وجود واکسن ، پیشگیری و گسترش کورونا ویروس فقط در تهیه ، اقدامات بهداشتی ، آموزش و راهنمایی افراد سالم و مشکوک و شناسایی مناسب ، ایزوله و درمان بیماران محدود می شود. از آنجا که ویروس از طریق قطرات تنفسی از فرد به فرد دیگر منتقل می شود ، رعایت دقیق موارد بهداشتی (مانند پوشاندن دهان در هنگام عطسه و سرفه ، شستشوی مکرر دست و جلوگیری از مناطق شلوغ) برای کنترل شیوع بیماری بسیار مهم است. سیستم های بهداشتی در کشورها همچنین باید برای مدیریت ، تشخیص و درمان مبتلایان به بیماری مشکوک ، تریاژ اختصاصی (رتبه بندی شدت بیماری) را تهیه و پیاده سازی کنند.

علائم موارد خفیف مشکوک به ویروس کرونا ، تب پایین ، سرفه خشک بدون تنگی نفس ، درد بدن ، خستگی و ضعف بدن. موارد خفیف توسط پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی ، با منزوی کردن فرد در خانه ، با استفاده از دیافراگم و در شرایط خاص توسط آنتی بیوتیک های خوراکی درمان می شود. باید در نظر داشت که آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری روی ویروس ندارند و فقط با در نظر گرفتن وضعیت بیمار و تشخیص پزشک ، برای درمان یا پیشگیری از عفونت های باکتریایی تجویز می شوند.

آزمایش RT-PCR تشخیصی Corona ویروس RT باید برای همه افراد مشکوک انجام شود ، اما محدود به کسانی است که علائم بالینی ، آزمایشگاهی (کاهش لنفوسیت خون) و رادیولوژی (علائم عفونت و خونریزی ریه) دارند.

چگونه ویروس کرونا تشخیص داده می شود؟

قرنطینه چیست؟

چگونگی مقابله  با ویروس Corona در طول تاریخ شده است؟

در صورت شدیدتر بودن علائم ، بیماران به ویژه ضد تنگی نفس و کاهش اکسیژن خون و درگیری پیشرونده ریه ، تحت درمان ضد ویروسی و گاهی ضد التهاب و گاهی ضد التهاب قرار می گیرند. در صورت بدتر شدن شرایط بیمار ، این درمانها در بخش مراقبت های ویژه انجام می شود ، به طوری که پشتیبانی قلبی ریوی (به عنوان مثال استفاده از دستگاه تنفس) ممکن است در دسترس بیماران باشد.

اگرچه در حال حاضر هیچ داروی ضد ویروسی خاصی برای ویروس Corona در دسترس نیست ، پزشکان و محققان چینی ، ژاپنی ، کره ای و آمریکایی در حال آزمایش HIV ، Ebola ، آنفلوانزا ، هپاتیت C و حتی انگل های مالاریا برای درمان این بیماری هستند. . استفاده از اینترفرون که جزئی از دفاع طبیعی ضد ویروس بدن است نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این داروهای ضد ویروسی ممکن است پیشرفت عفونت را به روش های مختلفی از جمله جلوگیری از ورود ویروس به سلول یا جلوگیری از تکثیر ویروس در داخل سلول مسدود کند. به عنوان مثال ، remdisivir که از آن برای درمان ابولا استفاده شده و در حال حاضر در ایالات متحده برای معالجه ویروس کرونر جدید مورد آزمایش قرار می گیرد ، در تولید ماده ژنتیکی ویروس دخالت دارد.

دو کارآزمایی دیگر که آزمایش شده اند داروهای ضد HIV / AIDS بنام لوپیناویر و ریتونوویر است. این داروها تولید پروتئین ویروس را متوقف می کنند. سایر داروهای آزمایش شده در چین شامل کلروکین است که علاوه بر اثرات ضد میکروبی آن ، دارای اثرات ضد میکروبی نیز است و ممکن است در معالجه و جلوگیری از شدت آن مؤثر باشد.

در حال حاضر هیچ واکسنی برای بیماری کرونا 2019 وجود ندارد ، اما چندین واکسن مختلف به سرعت فرموله شده و تحت آزمایشهای مقدماتی و کارآیی و ایمنی قرار گرفتند. اگرچه دولت ها قصد تسریع در روند آزمایش - که اغلب چندین سال به طول می انجامد - بعید به نظر می رسد تا سال آینده واکسن تولیدشده و بصورت انبوه در دسترس باشد.

بهترین راه کنترل ویروس کرونا :

بر اساس جدید ترین پروتکل های بهداشتی  ضد عفونی کردن دست با محلول ضد عفونی کننده با دستگاه ضد عفونی کننده هوشمند است و بعد و یا  شستشوی مداوم  دست و استفاده از ماسک  بهترین راه جلوگیری  از  ویروس کرونا است.



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.