ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

تعداد مبتلایان به کوویدـ۱۹ در جهان ۴۳۸ هزار نفر شد !



تعداد مبتلایان به  کوویدـ۱۹ در جهان ۴۳۸ هزار نفر شد !

شمار مبتلایان به  کوویدـ۱۹ در جهان از مرز ۴۳۸ هزار نفر گذشت  

زمان انتشار خبر   منتشر شده در 25/03/2020    یا 7  فروردین 1399 ساعت 14

بر اساس تازه ترین آمار جهانی، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان در حال گسترش است. در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۲۵ مارس، شمار کل مبتلایان این ویروس ۴۳۸۷۴۹ نفر و قربانیان آن ۱۹۶۷۵ نفر اعلام شده است. این در حالیست که در چین، خاستگاه اصلی این ویروس، آمار مبتلایان و قربانیان سیر رکودی دارد و بر اساس مقامات این کشور، برخی از محدودیت‌های سختگیرانه در استان هوبی قرار است به زودی برداشته شود. ایتالیا همچنان بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را طی شبانه روز گذشته به ثبت رسانده و موسسه دفاع از حقوق مردمی ایتالیا گفته است که شمار مبتلایان در این کشور ۱۰ برابر آمار اعلام شده است.

اروپا اینک بیش از دیگر مناطق جهان با شیوع ویروس کرونا روبروست. در این قاره پس از ایتالیا، شمار قربانیان در اسپانیا امروز از چین پیشی گرفت. جمهوری اسلامی نیز که همواره از مهمترین مراکز شیوه ویروس و پراکنده شدن آن به دیگر کشورها بوده است، امروز چهارشنبه به اجراگذاشتن سختگیری‌های بیشتر در این کشور را اعلام کرد. در همین حال، سازمان بهداشت جهانی امروز با ابراز نگرانی اعلام داشت که آمریکا ممکن است به کانون جدید شیوع ویوس کرونا در جهان تبدیل شود.

 

 

چین: آغاز لغو محدودیت‌ها

در حالی که آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان سیر صعودی خود را دنبال می کند، استان هوبی، خاستگاه اصلی این ویروس از چندین روز به این سو شاهد روند نزولی کویدـ۱۹ است. مقامات چین امروز اعلام کردند که طی ۲۴ ساعات گذشته هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا با منشا داخلی در این کشور به ثبت نرسیده است. در همین حال، مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که از امروز برخی از محدودیت‌های اعمال شده در استان هوبی به صورت تدریجی برداشته می‌شوند. آزادی رفت و آمد برای افرادی که مبتلا نیستند، نخستن مرحله لغو این محدودیت‌ها اعلام شده است. شمار کل قربانیان ویروس کرونا در استان هوبی  به ۳۱۶۳ نفر و مبتلایان آن در چین به ۸۱۶۶۱ نفر می‌رسد. با این حال نگرانی‌ها در این کشور بکلی از میان نرفته است. بگفتۀ پژوهشگران، شمار بسیاری از افراد حامل ویروس که خود بیمار نبوده و علائم بیماری را با خود نداشته‌اند، اینک با برداشتن قرنطینه احتمالا به چهارگوشۀ کشور سفر می‌کنند و ویروس را با خود اینسو و آنسو می‌برند.

ایتالیا: احتمال دارد شمار مبتلایان ۱۰ برابر آمار منتشر شده باشد

شیوع گسترده ویروس کرونا، ایتالیا را بیشتر هر کشور دیگر اروپایی تا کنون تحت تاثیر قرار داده است. در همین حال، آنجلو بورلی، رییس دفاع از حقوق مردمی ایتالیا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج تحقیقات این موسسه نشان می‌دهد که احتمال دارد شمار مبتلایان این ویروس در ایتالیا ۱۰ برابر آن چیزی باشد که تا کنون به صورت رسمی اعلام شده است.

تقریبا یک ماه پیش نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شد و از آن زمان تا کنون ۶۸۲۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. شمار کل مبتلایان در این کشور نیز ۶۹۱۶۷ نفر گزارش شده است.  

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا هم از چین فراتر رفت

بر اساس تازه ترین آمار، پس از ایتالیا، شمار جانباختگان ویروس کویدـ۱۹ در اسپانیا نیز از چین پیشی گرفت. بر اساس آمار رسمی مقامات بهداشتی اسپانیا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۸ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.  در همین حال، این مقامات هشدار داده‌اند که  بیماری کووید ١٩ طی این هفته در اسپانیا به اوج خود خواهد رسید. شایان ذکر است که برخلاف ایتالیا، دولت اسپانیا تا کنون فعالیت‌های اقتصادی غیر ضروری در این کشور را ممنوع اعلام نکرده است. در همین حال، سردخانه‌های مادرید پر شده و جایی برای پذیرش اجساد جدید ندارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر مرکز خرید معروف شهر و زمین پاتیناژ ۱۸۰۰ متری آن به بزرگترین سردخانه مادرید تبدیل شده است. شمار کل درگذشتگان از ویروس کرونا در اسپانیا به ۳۴۲۴ نفر و مبتلایان آن به نفر ۴۷۶۱۰ می‌رسد.

شمار قربانیان کرونا در ایران از مرز ۲۰۰۰ نفر گذشت

بر اساس آمار وزارت بهداشت ایران، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. در همین حال حسن روحانی، رییس جمهوری این کشور امروز اعلام کرد که ایران برای اعمال اقدامات سختگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا آماده می‌شود. بر اساس آمار جهانی تا کنون ۲۰۷۷ نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. براساس همین آمار، شمار کل مبتلایان در ایران نیز به ۲۷۰۱۷ نفر می رسد.

دومین مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان

وحید الله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان امروز  مرگ دومین بیمار مبتلا به کویدـ۱۹ در شهر هرات را تایید کرد. همزمان با انتشار این خبر، مقامات این کشور از وضع محدودیت رفت و آمد در ۳ شهر غربی هرات، زرنج و فرا خبر داده‌اند. بر اساس آمار وزرات بهداشت افغانستان، شمار کل مبتلایان در این کشور امروز به ۸۰ نفر رسید. در همین حال، اغلب کاربران افغان شبکه‌های اجتماعی با ابراز نگرانی نوشته‌اند که آمارهای  رسمی واقعیت را منعکس نمی‌کنند.

 

نیویورک ، قطب جدید کورونا

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده به دنبال کاهش تلاش های ضد ویروس کورونا است ، مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ژنو اعلام کرد که ممکن است به زودی ایالات متحده کانون جدید شیوع سرمازدگی شود. وی همچنین به رشد سریع تعداد قربانیان و افراد آلوده در ایالات متحده اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس در شش ساعت گذشته 40 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر کاخ سفید از افرادی که نیویورک را ترک می کنند خواسته است که خودشان را به مدت 14روز قرنطینه کنند. بیشتر قربانیان و قربانیان ویروس Corona در نیویورک ثبت شده اند. تا کنون ، 192نفر در اثر کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند و 55343 نفر در سراسر ایالات متحده شناسایی شده اند.

در حالی که کرونا ویروس در اروپا و آمریکا رو به افزایش بوده است ، تاکنون ویروس در کشورهای عربی کمتر قربانی شده است. به گفته سلیم ادیب ، یک متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه آمریکایی بیروت ، جمعیت جوان کشورهای عربی عامل اصلی روند کند شیوع ویروس در این کشورها است.



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.