ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

رزین اپوکسی



رزین اپوکسی

رزین اپوکسی

resin یک ترکیب طبیعی یا مصنوعی چسبناک است که اغلب در الکل محلول است اما در آب محلول نیست. رزین ها بسته به ترکیب شیمیایی و کاربردهای شیمیایی به روشهای مختلفی طبقه بندی می شوند. همچنین کاربردهای بسیاری در صنعت و اخیراً در هنرها دارد. رزین طبیعی از گیاهانی تهیه می شود که بهترین نوع آن ، گیاه کاج است. تزئینات کهربا همچنین با سخت شدن رزین گیاه به دست می آید. از رزین های طبیعی در مواردی مانند آب بندی قایق ، مومیایی کردن بدن ، آشفتگی و غیره استفاده می شود.

 

کاربرد رزین اپوکسی

استفاده از رزین های اپوکسی به بیش از 55 سال بر می گردد و یکی از پر کاربردترین مواد امروزه است. کاربرد آنها محدود به صنعت نمی باشد و در صنایع مختلفی از جمله هوافضا ، عمران ، خودرو و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

رزین های اپوکسی از نظر شیمیایی مقاوم بوده و از مقاومت خوبی در برابر خوردگی برخوردار هستند ، بنابراین علیرغم اینکه رزین های مصنوعی گران هستند ، در هنر و صنعت کاربرد بسیار زیادی دارند.

بحث ما بیشتر در مورد نوع مصنوعات رزین اپوکسی است که کاملاً شفاف و مناسب برای کارهای حجمی مانند جواهرات و تزئینات است.

 

نحوه کار با اپوکسی رزین ها 

رزین های اپوکسی معمولاً متمرکز شده و برای مخلوط کردن با سخت کننده ، که بخشی از فرآیند رزین حباب است ، نیاز به حرارت دارند. هنگام مخلوط کردن رزین و سفت کننده ، معمولاً حباب هایی در مایع وجود دارند که باعث کاهش گرما و رقیق کردن رزین می شوند.

رزین و سخت کننده پس از حرارت دادن به مقدار مشخص کاملاً می آمیزند و پس از این مرحله لازم است مدتی کاملاً بیکار بمانید تا زمان استراحت به اندازه گرم کردن حباب رزین مهم باشد.

 بعد از مرحله استراحت ، رزین درون قالب ریخته می شود که قصد دارد مراحل پخت را طی کند. اما مراحل پخت علمی و داخلی رزین ممکن است تا یک ماه طول بکشد ، برای تشخیص این مراحل می توانید رزین را در زمان های مختلف در یک شکاف کوچک قرار دهید و زمان ژل شدن رزین را ردیابی کنید. این به ردیابی وضعیت رزین در زمانهای مختلف تا خشک شدن نهایی کمک می کند.

اپوکسی رزین چوب 

اپوکسی چوب به اپوکسی معمولی شباهت دارد ، اما آنها برای کار با چوب رزین اپوکسی فرموله کرده اند و خواص لازم برای کار بهتر روی سطوح چوب را دارند اما می توانید از آن در سطوح دیگر و همچنین هیچ محدودیتی استفاده کنید. نه ، حتی از رزین اپوکسی برای کفپوش اپوکسی می توان برای چوب استفاده کرد ، اما آن چیزی که انتظار دارید نیست. برای کار با چوب ، توصیه می کنیم از یک مجموعه اپوکسی خاص در همان سطح استفاده کنید.

رزین های  نیمه غلیظ 

 اپوکسی رزین اسلو  جزو  برترین اپوکسی  های  دنیا  بوده  که  بعلت  شفافیت بالا  و  رقیق  بودن  در ساخت ساز های کوچک تا بزرگ  مانند ریخته گری در قالب سیلیکونی تا  میز های رزینی و سازهای صنعتی مانند کابینت دکوراسیون داخلی و صنعتی تزئینی استفاده  فراوان دارد.

اپوکسی رزین ها بسیار متنوع و درصد  ترکیبات  متفاوتی دارند. دسته بندی های مختلفی نیز  از جنبه های  مختلف  وجود دارند  اما برای  کار های هنری و صنعت  دکوراسیون  یک دسته بندی  دیگری  وجود دارد  که آنها را در 3  دسته  کلی  اپوکسی های غلیظ یا فست  اپوکسی های نیمه غلیظ یا  اسلو  و  اپوکسی های بسیار رقیق و شفاف  سوپر اسلو قرار  می دهد .

 

رزین اپوکسی  اسلو  slow : 

  رزین  پرکاربردی  در  بخش  صنعت  ساخت  میز های رزینی  و سازه های رزینی  بزرگ که حجم  ریخته  گری رزین  نسبتا بالا  می باشد .رزین اپوکسی اسلو  پس ار رزین اپوکسی فست   با قابلیت ریخته  گری  ضخامت  بیشتر  در ساز های  رزینی داشته  ولی کمتر در ساخت  طرح های آبستره  یا  فلوید ارت استفاده می شوند . 

رزین اسلو در بازار با اسامی رزین کریستا ل  نیز  عرضه می شود و علیرغم کیفیت خوب این رزین  از این رزین  نباید در ساخت میز های بزرک یا   ریخته گری های حجم بالا  بیشتر از  1.5  سانت استفاده  کرد .

ضخامت اجرای رزین اسلو :

رزین slow یا رزین دیر سفت شو برای اجرای دکوراسیون و میز استفاده میشود  ضخامت ریخته گری این نوع رزین در هرمرحله 1/5 سانتی متر و نهایتا 2 سانت در شرایط کنترل شد ه است.

شفافیت  رزین اپوکسی  اسلو  :

شفافیت  رزین اسلو   slow  بالاست  و  به دلیل  روانروی   خوب  و غلظت کم ، خروج  حباب  در  کار  راحت تر  صورت  می پذیرد .

ترکیبات رنگی رزین  اسلو

  هنگام  ترکیب با  رنگ های صدفی یا  خمیری  و غیره  به  خوبی  اختلاط شده  و  محلول یکنواختی را  میدهند. در تریکبات رنگ های جوهر بسیار خوب عمل کرده  و بسیار زیبا می شوند .  استفاده از رنگ های  میکروبی  نیز  سلول های خوبی را در رزین  می دهند  ولی توصیه می شود  استفاده  از رنگ های میکروبی را  در مراحل  ژله ای شدن   انجام دهید .

 لذا در ترکیب با  انواع  رنگ های رزینی  بسیار سازگار و زیبا  می شوند. نمونه استفاده از   رزین اسلو   در  فیلم آموزشی زیر  نمایش  داده شده است  . 

در ساخت  سنگ های  ژئود تا میز ها  و آبستر ها  قابلیت استفاده  دارند  .

تفاوت عمده  رزین سوپر اسلو با رزین  اپوکسی اسلو  در روانروی بیشتر و میزان حباب  کمتر و  شفافیت بیشتر آن  استو از همه مهمتر ریخته  گری  تا ضخامت 7  سانت  می باشد

 فروش این رزین  با ضمانت  کیفیت بالا  در اختیار شما  قرار خواهد  گرفت  . و ضمانت  بازگشت محصول  در صورت نارضایتی و جود دارد. 

خرید این محصول  هم بصورت  انلاین و هم بصورت  ارساال سفارش  تلفنی امکان پذیر است .

 برای نگهداری این محصول بهترین کار بسته نگه داشتن درب قوطی پس از استفاده  و  نگهداری ان در قوطی های  تیره می باشد

توصیه های مهم در رزین اپوکسی اسلو :

1-  ترکیب دقیق 1 به 2  (1واحد هاردنر  +2 واحد اپوکسی ) را با ترازو  رعایت کنید .

2- محلول را به خوبی و ارام هم بزنید . 

3-  در ریخته گری های بیشتر از 1/5 سانت استفاده نکنید .مگر اینکه  لایه لایه  ریخته شود.

4- در ساخت آبستره و زیورآلات بهتر از رزین فست استفاده  کنید .

5- در ریخته  گری چند لایه لایه های بعدی را قبل از  سفت شدن یا در مرحله ژل تایم (اثر انگشت  روی کار دیده شود) انجام شود. 

6- برای حباب زدایی مقداری شعله تورچ را به سطح رزین بگیرد.

برای خرید تخصصی رزین اپوکسی به  وبسایت https://paranepoxy.com پرن اپکسی  مراجعه کنید.

 

 

 

 



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.