ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

باور های ارتباطی



باور های ارتباطی

اهمیت باورهای ارتباطی تبیین شده 

زندگی مشترک با این باور ارتباطی که فقط مرگ می تواند ما را از هم جدا کند.

و زوجین حداقل در ابتدای زندگی مشترک خود کاملاً به آن اعتقاد دارند اما واقعیت چیز دیگری است.

زندگی مشترک تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که برخی از آنها ممکن است زوجین را به سمت درگیری و درگیری ، جدایی روانی و حتی طلاق سوق دهد.  تحقیقات مختلف نشان داده است که یکی از مهمترین عوامل حل مسئله ، ارتباطات یا به عبارت دیگر ، در فرآیند درک است.

باورهای ارتباطی 

زندگی مشترک با این باور که فقط مرگ می تواند ما را از هم جدا کند. و زوجین حداقل در ابتدای زندگی مشترک خود کاملاً به آن اعتقاد دارند اما واقعیت چیز دیگری است.

زندگی مشترک تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که برخی از آنها ممکن است زوجین را به سمت درگیری و درگیری ، جدایی روانی و حتی طلاق سوق دهد.

هدایت کردن تحقیقات مختلف نشان داده است که یکی از مهمترین عوامل حل مسئله ، ارتباطات یا به عبارت دیگر ، در فرآیند درک است.

همچنین تحقیقات و پیشنه های تحقیق نشان داده است که مشکل اصلی زوجین به یکدیگر مربوط می شود. رفتارهای شناختی - رفتاری افکار خودکار و طرحواره های ذهنی نقش مهمی در بروز این اختلالات دارند.

از دیدگاه منطقی - منطقی ، دلایل بیشتر مشکلات رفتاری و تعارضات بین فردی ، از جمله تعارضات زناشویی ، به باورهای غیر منطقی فرد مربوط می شود (فرحبخش ، 2005).

اپشتین و باکم (2004) بهترین راه برای درمان تعارضات زناشویی را کار بر روی باورهای غیر منطقی و تغییر آنها می دانند. این مطالعه سعی دارد این باورها را که در حقیقت زندگی زوجین را تحت الشعاع قرار داده است ، شناسایی کند (Epstein and Bakem [1]، 2004).

بی حوصلگی و ناسازگاری در زندگی زناشویی روند تدریجی دارد و هرچه پیشرفت می کند ، می تواند منجر به فروپاشی رابطه شود ، یعنی وقتی زوجین دریافتند که علی رغم تلاش های مکرر ، این رابطه معنایی برای زندگی آنها ندارد. در واقع ، زوجین در این فرایند به مرحله خستگی می رسند (Van Pellet [2]، 2009: 31).

مطالعات عوامل مختلفی را در ایجاد فرسودگی شغلی مثر دانسته اند و یکی از این عوامل وجود باورهای ارتباطی غیر منطقی در افراد است.

باید توجه داشت که علت بسیاری از سو تفاهمات در زندگی زناشویی وجود افکار غیر منطقی است و این نوع افکار نقش مهمی در ایجاد یک رابطه ناکارآمد بین زوجین دارد (بالور [3] ، 2011: 23).

باورهای ناکارآمد ارتباطی ریشه و علت بسیاری از اختلافات زناشویی است.

البته وجود مشکلات در زندگی مشترک به خودی خود مسئله ای تلقی نمی شود اما نحوه برخورد زوجین با مشکلات ارتباطی نقش مهمی در شکل گیری اختلافات دارد.

مشخص شده است که بین رضایت زناشویی و باورهای ارتباطی زوجین رابطه معناداری وجود دارد و باورهای غیر منطقی با رضایت زناشویی رابطه معکوس دارند (بردبری ، فینچام و بیچ [4] ، 2006: 9).

- ابعاد باورهای ارتباطی

ابعاد باورهای ارتباطی غیرمنطقی که در اینجا بررسی می شود ، اعتقاداتی است که بیشتر در بین زوجین رایج است. البته باورهای بی شماری وجود دارد که محقق بیشتر عقاید نادرستی را که منجر به ناسازگاری در ازدواج و اختلال در عملکرد خانواده می شود ، بررسی کرده است.

مارین (2003) معتقد است که خانواده بدون شک مهمترین سازمانی است که بستر رشد جسمی ، روحی و اجتماعی و رفاه افراد و عامل دستیابی به تعادل (جسمی ، روحی و اجتماعی) است.

خانواده ، این سیستم کامل اجتماعی (مارین ، 2003) با ایجاد پیوندهای عاطفی و مراقبتی قوی ، اعضا را در کنار هم نگه می دارد. در این سیستم ، اعضای خانواده کنترل ، تأیید و مخالفت با یکدیگر را تمرین می کنند.

برای کاهش  همانند جویی باور های ارتباطی و پایان نامه های ارشد روانشناسی  می تونید در همین سایت سفارش خود را ثبت کنید.  



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.