ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

کاهش همانندجویی پروپوزال



کاهش همانندجویی پروپوزال

 همانندجویی پروپوزال چیست؟

 از همان ابتدای شروع کار پایان نامه  ارشد یعنی پروپوزال بررسی همانند جویی بایستی انجام شود ،همانند جویی پروپوزال کار جدیدی است که دانشجو موظف است با ارسال پروپوزال خود به ایران داک درصد همان جویی پروپوزال خود را بررسی و نسبت به کاهش درصد همانند جوی پروپوزال اقدام نماید .

درصد قابل قبول همانند جویی پروپوزال :

درصد همانندجوی پروپوزال در دانشگاه های مختلف متفاوت است در برخی از دانشگاه ها کمتر از ۳۰ درصد و در برخی دیگر کمتر از ۲۰ درصد و گاها  را بر اساس نظر استاد راهنما  زیر ۱۰ درصد انجام می‌شود .

چگونگی کاهش درصد همان جویی پروپوزال :

 برای کاهش درصد همانندی و همانند جویی پروپوزال بهتر است همان ابتدای کار نسبت به جایگذاری paste)  ) مطالب از سایر مقالات حساسیت نشان داده و از متن جدید و ترجمه آن کمک بگیرید. یا اینکه پس از مطالعه نتایج تحقیق و مقالات مرتبط با آن به تبیین نوشته خود اقدام نمایید در این روش برداشت خود را بدون دستکاری در نتیجه تحقیق بیان کنید.

کاهش درصد همانند جویی  در بیان مسئله  پروپوزال  :

 قسمت مشکل‌ساز پروپوزال یا پایان نامه ها و مقالات اغلب اوقات به قسمت بیان مسئله مربوط می شود. چرا که برخی از دانشجویان گرامی در همان ابتدای کار به دلیل عدم تجربه کافی نمی توانند مشکل صراحتا تشخیص داده و پیرامون مشکل انشا نویسی کنند.  بسیار ساده است اگر بدانید بیان مسئله مطرح کردن مشکلات چالش ها و پیامدهای کار است که دانشجو پس از مشخص کردن متغیر مشکل ساز همان متغیر وابسته به گونه ای منطقی مشکلات آن را مطرح خواهد کرد.

 مثلا اگر عنوان مقاله یا پایان نامه بررسی کاهش آلودگی های پسماندهای رنگی رنگ های آلی باشد متغیر مشکل ساز رنگ در پسماندها آنهاست یا بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر افزایش فروش که متغیر مشکل ساز و فروش است که شما باید مشکلات کاهش فروش را مطرح کنید.

 یا بررسی ماده ۴۵ مواد مخدر بر کاهش قاچاق مواد مخدر قاچاق مواد مخدر متغیر مشکل ساز است.

 که دانشجو موظف است نسبت به متغیر مشکل ساز چالش ها و مشکلات کار را بیان کنید و بعد از شناخت و تشخیص این که دنبال چه چیزی هستید می توانید به راحتی پیرامون مشکلات و چالش‌ها و پیامدها عوارض و نتایج آن متن نویسی کنید.

 کاهش همانندی در اهمیت و ضرورت پروپوزال:

 اغلب پایان نامه ها حتی اهمیت و ضرورت تحقیق را به منبع یا منابع ارجاع می‌دهند که کلاً اشتباه و غیر منطقی است و گاهی خنده دار ، شما بایستی اهمیت و ضرورت تحقیق را از زبان خود بیان کنید.

 اگر مشکل برطرف نشود چه پیامدهایی خواهد داشت ؟ و در صورت برطرف کردن مشکل چه نتایجی سود یا عملکرد راندمانی حاصل خواهد شد. در ضرورت هم باید این نکته را هم باید بیان کنید که تاکنون تحقیقات انجام شده یا نه ؟ یا  تحقیقات انجام شده کافی بوده یا نه ؟ و اصلاً تحقیقات در رابطه با موضوع مطرح شده است یا نشده که مطرح نشدن ضرورت تحقیق شما را افزایش می دهد.

 درصد همانندجویی در متدولوژی تحقیق پروپوزال یا فصل سوم:

اغلب دانشجویان روش تحقیق یا متدولوژی را بدون بازنویسی عینا از منابع دیگر جایگذاری کرده که سبب افزایش درصد همانندی می‌شود.  بسیار راحت خواهد بود که پس از شناخت روش پژوهش خود با ادبیاتی متفاوت و دقیق آن را مطرح و بنویسید و در صورت مشکل بودن لااقل بخشی از کلمات را جابجا کرده و ظاهر قضیه را درست کنید ..

درصد همانندجویی در پیشینه پژوهش پروپوزال یا  پایان نامه :

قسمت سخت کار پیشینه پژوهش است ابتدا کار منابع خود را جهت ترجمه یا نوشتن پیشینه مشخص نمایید سپس منابع قدیم را دور ریخته و از آنها چشم‌پوشی کنید.  به جای آن از پیشینه‌ای تحقیق و چکیده مقالات کمک گرفته با ادغام این نتایج تحقیق و چکیده و خلاصه نویسی، متنی را با ادبیات جدید نگارش کنید و بازبینی مجدد پیشینه تجربی مقالات را مطرح کنید.

 از کپی پیشینه‌های پایان نامه های مشابه جدا خودداری کنید که حل این مشکل همانند جویی راحت نخواهد بود. بهتر است  متون جدید را بررسی و نسبت به ترجمه یا تبیین آنها اقدام کنید حال اگر پیشینه کم بود چه کنیم؟

 می توان مقداری از درصد همانند جویی را بر اساس نحوه نگارش جدید کاهش داد ولی روش مطمئن و کارآمدی نخواهد بود .

علت سختگیری در همان جویی پروپوزال یا پایان نامه :

ناراحتی دانشجویان گرامی را در پی دارد. ولی باید عرض کنم استاد راهنما یی خوب است که نسبت به کار دانشجوی خود حساس بوده و نگذارد کار ادامه یابد چرا که ادامه روش اشتباه پیامدهای اشتباه تری خواهد داشت در صورتی که همان ابتدا با علم به قضیه همانند جویی دانشجوی گرامی هزینه اضافه نکرده و یا در برون سپاری تحقیقات خود از نویسندگان پایان نامه تضمین عدم همانندی را گرفته باشد .

چرا همانند جویی پروپوزال مهم است ؟

می‌دانید فصل اول پایان نامه با اندک تغییر همان پروپوزال است و پیشینه‌های تحقیق هم بخشی از پیشینه های تجربی است که در پایان فصل دوم آورده می‌شود و تلاش مجدانه شما در پروپوزال نویسی بهبود ادامه  کار شما در پایان نامه کمک خواهد کرد از طرفی آشنایی با فیلتر همانند جوی شما در  ادامه کار کمک کرده  تا دقیق تر  و موشکافانه تر به تن ادامه دهید و نسبت به تضمین اصالت پایان نامه خود اطمینان داشته باشید . و در آخر این که می توان با ارائه کار خوب انتظار استخراج مقاله از پایان نامه خود را نیز داشته باشید.

کاهش درصد همانند جویی در اهداف و فرضیات پروپوزال :

به ندرت اتفاق می‌افتد که در بیان فرضیات یا اهداف تحقیق سیستم همانند جویی ایراد گرفته وآنرا هایلایت نماید، ولی بهتر است در انتخاب موضوع دقت فراوان کرده و در نوشتن پروپوزال و اهداف آن بر اساس شیوه های نگارش جدید اقدام نمایید.

درصد کاهش همانند جویی  پروپوزال در تعاریف و مفاهیم اولیه:

 بهتر است در شیوه نگارش تعارف از جدیدترین تاریخ استفاده کرده و یا اینکه در نوشتن تعاریف شیوه نگارش خود را عوض کرده و به سبکی بنویسیم که با موارد دیگر متفاوت باشد یا این که را در فرمت‌های متفاوتی مانند جدول بیاوریم و با تفکیک سال، نویسنده ،موضوع مقاله یا عنوان ارائه تمیز قائل شویم تا بتوانیم تعارف بهتری را ارائه داده و سیستم همانند جویی را دور بزنیم.

 آیا راهی برای دور زدن سیستم‌ همانند جویی وجود دارد؟

 باید این نکته را یادآور شد که سیستم همانند جویی بر اساس الگوریتم است که بسیاری از سایت ها یا نرم افزار ها مانند الگوریتم گوگل عمل کرده و با گرفتن کلمات کلیدی جستجوی کلمات کلیدی در متن لینک های آن را به راحتی می توانند تشخیص دهد و لذا دور زدن سیستم‌ها کار مشکلی خواهد بود.

آیا منابع که در آخر پروپوزال آورده می شود در سیستم همانند جوی بررسی می شود؟

باید بیان کرد که منابعی که در آخر پایان نامه یا مقالات آورده می شود در سیستم همان جویی نیز بررسی و لحاظ می شود بهتر است در هنگام ارسال فایل برای سیستم همانندجویی منابع را از انتهای مقاله یا پروپوزال خود حذف نمایید.

انجام کاهش درصد همانند جویی پروپوزال (کاهش تضمینی درصد همانند جویی پروپوزال)

البته بهترین راه  و آسانترین راه برای کاهش درصد همانند جویی و البته سریع ، ارسال فایل به سایت ایران پروداک و بررسی آن توسط کارشناسان و محققیق مربوطه و تحویل فایل با تضمین کاهش درصد همانند جویی است .کاهش تضمینی همانند جویی

توصیه میکنم هم اکنون از طریق تماس یا ارسال فایل یا تماس  نسبت بهکاهش همانندجویی اقدام کنید.  

 

 



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.