ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

تحلیل آماری نرم افزار SPLS



تحلیل آماری نرم افزار SPLS

انجام تحلیل آماری  با نرم افزار SPLS اسمارت پی ال اس

نرم افزار mart-PLS یک نرم افزار کاربردی برای طراحی مدل های معادلات ساختاری (SEM) در یک رابط کاربری گرافیکی است. این مدل ها را می توان با استفاده از روش مربعات جزئی حداقل (PLS) ارزیابی کرد.
این نرم افزار به عنوان بخشی از پروژه ای که توسط انستیتوی مدیریت عملکرد و سازمان های دانشگاه هامبورگ آلمان اجرا شده است ، طراحی شده است. نرم افزار Smart-PLS از فناوری Java WebStart استفاده می کند. بنابراین استفاده از این نرم افزار در کلیه سیستم عامل ها امکان پذیر است.

برخلاف مدلهای مبتنی بر کوواریانس ، مدل سازی مسیر با استفاده از روش PLS تا سالهای اخیر به ندرت در علوم اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال ، الگوریتم اساسی آن در دهه 1980 توسعه یافته و اولین نرم افزار آن ، LVPLS دهه ، در دسترس بود. دلایل استفاده محدود از این نرم افزار را می توان به سهولت استفاده و مشکلات روش شناختی آن نسبت داد.

 این نرم افزار را می توان به عنوان صفحات وب ، اکسل و لاتکس مشاهده کرد.

همچنین لازم به ذکر است که Smart-PLS قادر به پردازش داده های خام مانند لیزر ل و Amos است.

نرم‌افزار Smart-PLS نرم افزاری بسیار مفید و کارآمد  برای طراحی مدل‌های معادلات ساختاری در محیط کاربری گرافیکی است.

 که مدل‌ها فکری یا انتزاعی و یا  مفهومی و تعدیلگر و  میانجی  می‌توانند با استفاده از روش تحلیل حداقل مربعات جزئی (PLS: Partial Least Squares) ارزیابی  گردند.

این نرم افزار در موسسه مدیریتی در دانشگاه هامبورگ آلمان برنامه نویسی و طراحی  شد. نرم‌افزار Smart-PLS از تکنولوژی جاوا استفاده می‌کند. لذا، امکان استفاده از این نرم‌افزار بر روی اغلب سیستم‌های عاملها  وجود دارد.

 

نمونه  تحلیلی گرافیکی از خروجی نرم افزار spls

 Export نرم‌افزار در قالب صفحات web ، exle  و latex مشاهده نمود. لازم به ذکر است که Smart-PLS نیز مانند لیزرل و AMOs قابلیت پردازش دیتای خام CSV  را  توسط SPSS  یا اکسل   ایجاد می‌شود را داراست.که دارد. این نرم‌افزار داده‌های ورودی با فرمت  را که توسط SPSS  یا Excel  ایجاد می‌شود را دارد.

 Smart-PLS تخصصی ترین نرم افزار آماری

نرم افزار Smart-PLS نسخه 3.2.8 شامل بیشترین  امکانات طراحی شده برای تحلیل  آماریست است . برای مثال در این زمینه می‌توان از ماتریس تحلیل ویژه عملکرد (IMPA)و تحلیل چند گروهی (MGA) ، مدل های جزئی سلسله مراتبی، مدل‌های مرتبه دوم، روابط غیر خطی ، تحلیل تاییدی 4 مرحله‌ای (CTA)، بخشبندی  ترکیب محدود (FIMIX) و بخش بندی پیشبینی گرا (POS) نام برد. این نسخه از نرم افزار،  بهترین  ترین و کارامدترین  نسخه آن نسبت به قبل است.

 اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها با spls

مهم بودن روزافزون تجزیه و تحلیل  دقیق داده ها در تحقیقات علمی سبب شده  است تا جامعه علمی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

درست همانطور که یک مطالعه علمی بدون بررسی ادبیات در مورد موضوع و ارائه نظریه ها ناقص است ، افزودن تحقیقات میدانی به نظریه های مورد نظر ، بعد دیگری را به تحقیق می افزاید و اعتبار آن را بسیار افزایش می دهد. برای این منظور ، داده های جمع آوری شده توسط محقق از اعضای نمونه آماری تحقیق او باید برای تفسیر نتایج و تعمیم نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 ابزار مدل سازی معادلات ساختاری SEM

در علوم انسانی و علوم اجتماعی ، داده های تحقیق بصورت یکنواخت و کلی با استفاده از چندین روش تحلیل آماری که تاکنون معرفی شده اند ، تجزیه و تحلیل می شوند. در همین زمان ، مدل معادلات ساختاری (SEM) که در اواخر دهه 1960 معرفی شد ، به محققان اجازه داد تا رابطه بین متغیرهای چندگانه را در یک مدل بررسی کنند. قدرت این تکنیک برای توسعه تئوری ها باعث شده است تا آن را در رشته های مختلف از جمله بازاریابی ، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت استراتژیک و سیستم های اطلاعاتی بطور گسترده مورد استفاده قرار دهد.

 

 دلایل استفاده  از  حداقل مربعات جزئی SEM nv  در spls

یکی از اصلی ترین دلایلی که محققان از SEM استفاده گسترده ای کرده اند ، توانایی آزمایش تئوری ها به صورت معادلات بین متغیرها است. یکی دیگر از دلایل اندازه گیری خطا با این روش ، این است که به محقق اجازه تجزیه و تحلیل داده های خود ر با خطای اندازه گیری گزارش دهد.

نرم افزار های مدل سازی معادلات ساختاری

مدل سازی معادلات ساختاری تاکنون با دو نسل از روش های تحلیل داده ها معرفی شده است. اولین نسل از روشهای مدل سازی معادلات ساختاری روشهای مبتنی بر کواریانس است که هدف اصلی اعتبار سنجی مدل و نیاز به نمونه های با حجم بالا است. LISREL ، AMOS ، EQS و MPLUS چهار نرم افزار مورد استفاده در این نسل هستند.

چند سال پس از معرفی روش مبتنی بر کوواریانس ، به دلیل ضعف آن ، نسل دوم روشهای مبتنی بر معادلات ساختاری معرفی شد. روشهای مبتنی بر مؤلفه ، که بعداً به حداقل مربعات تغییر نام دادند ، روشهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل داده های نسل اول ارائه دادند.

پس از معرفی روش حداقل مربعات جزئی ، بسیار رایج شده و بسیاری از محققان علاقه خود را به استفاده از آن نشان داده اند. مهمترین نرم افزار برای این روش Smart PLS است.

دلایل استفاده از pls و SmartPls در مقالات  و پایان نامه ها 

محققان دلایل مختلفی برای استفاده از PLS ذکر کردند. دلیل اصلی برتری این روش در نمونه های کوچک است. دلیل زیر برای داده های غیر طبیعی پردازش شده توسط محققان در برخی تحقیقات این است که آخرین دلیل استفاده از PLS قرار گرفتن در معرض مدل های اندازه گیری سازنده است.

دلایل استفاده از PLS - SEM عبارتند از:

اندازه نمونه پایین (حجم پایین نمونه)

داده های غیر نرمال

تحقیقات اکتشافی

نظریه و توسعه نظریه

با استفاده از متغیرهای طبقه بندی شده

مطالعه همگرایی

آزمون نظریه و فرضیه

آزمون فرضیه شامل متغیرهای تعدیلگر  یا میانجی

مدل های اندازه گیری انتزاعی سازنده

قدرت پیش بینی کننده

پیچیدگی مدل (بسیاری از ساختارها و شاخص ها)

بهترین دلیل برای استفاده از PLS

با توجه به موارد فوق ، اندازه کوچک نمونه بهترین دلیل برای استفاده از pls است. روشهای مدل سازی معادلات ساختاری نسل اول با استفاده از نرم افزارهایی مانند LISREL ، EQS و AMOS به تعداد زیادی نمونه نیاز دارند ، در حالی که PLS (SME) می تواند نمونه های بسیار کمی را کنترل کند.

مزیت مهم دیگری که محققان از آن استفاده می کنند ، امکان استفاده از مدل های اندازه گیری تک شاخص در روش PLS-SEM است. این روش به محقق اجازه می دهد تا از مدل های اندازه گیری یک سوالدر مدل تحقیق خود استفاده کند.

برای دانلود نرم‌افزار Smart-PLSبه  سایت   رسمی آن به آدرس  https://www.smartpls.com/  رفته  و نسخه  رایگان  30 روز را  دریافت  کنید  .

تکنیک Partial Least Squares یا حداقل مربعات جزئی یکی از  نرم افزار ها و تکنیک هایی است که برای محقین بسیار ناشناخته بود.

از زمان معرفی  نسخه های جدید مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (spls) توسط کارل یورسکوگ در 1973، این روش محبوبیت  بسیار زیادی را در بین محققین تجربی به خود جلب کرده است. یکی از مهمترین دلایل گرایش  پژوهشگران به استفاده از  روش حداقل مربعات جزئی این است که این روش به فرض نرمال بودن جامعه و همچنین حجم نمونه  وابسته نیست. این در حالی است که برای انجام تکنیک معادلات ساختاری و نرم‌افزار   یا AMOs  , lisrel به حجم زیادی   از داده‌ها نیاز است..

 

تحلیل اماری با نرم افزار اسمارت pls

نظرات  اساتید کشور های  مختلف  در مورد  Smart pls

رسول غلامزاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ، ایران

"PLS-SEM در دهه گذشته پیشرفت بسیار دلپذیری را نشان داد." امروز ، SmartPLS محبوب ترین نرم افزار برای روش PLS-SEM است. تیم SmartPLS از توسعه دهندگان کار کرده اند. سخت برای رهاسازی SmartPLS 3. پس از مشاهده و استفاده از آخرین نسخه نرم افزار ، می گویم ABC ، ​​شگفت انگیز ، زیبا و کامل است. "

پروفسور جو مو و spls

"SmartPLS 3 تعدادی “bells and whistles”جدید و مفید را به قابلیت های نرم افزار و البته توانایی محقق در درک بهتر اندازه گیری و ساختاری اضافه می کند.

دکتر مارکو سارستت ، استاد بازاریابی ، دانشگاه اتو فون-گوئریک ، مگدبورگ ، آلمان.

"من سابقه طولانی در فن آوری (مدیریت محصول و مهندسی) دارم و چندین سال است که برنامه های کاربردی را توسعه داده ام." فکر می کنم امروز SmartPLS 3 بهترین محصول SEM در بازار است و من قطعاً آن را ترجیح می دهم. مانند AMOS و MPLUS. "

لوری D. کندال ، دانشجوی دکترای مدیریت ، دانشگاه Case Western Reserve

هنکی لاتان ، محقق مستقل در دانشگاه پاتیمورا ، اندونزی

"من از SmartPLS با موفقیت برای تحقیقات دکترا استفاده کردم که توسط نرم افزار SmartPLS بررسی شده است. من به شدت توصیه می کنم SmartPLS یک محقق برای تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم مدل من باشد.

 برای سفارش  تحلیل آماری فوری اکنون تماس بگیرید