ایران پروداک|مرکز تخصصی تحلیل آماری پایان نامه،کاهش تضمینی همانندجویی
ایران پروداک

انجام تحلیل آماری اقتصاد سنجی با EVIEWS فوری



انجام تحلیل آماری اقتصاد سنجی  با EVIEWS فوری

انجام  تحلیل اقتصاد  سنجی با  نرم افزار Eviews تضمینی

نرم افزار Eviews  :

Eviews  یک نرم افزار اقتصادسنجی است که بالاترین سطح تحلیل اقتصادسنجی تحلیل داده های بورسی و شرکتی  و بررسی تاثیر بین متغییر های  مدیریتی و اثرات  تورم  و یا سایر  متغییر های اقتصادی  را به سادگی و کارپسندی خوب برای کاربر انجام می دهد. 

به طور سنتی این دیدگاه وجود داشته است که نرم افزار Eviews یک نرم افزار اقتصاد سنجی است ، اگرچه نرم افزارهای توانمند دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. گفته می شود که به دلیل سادگی و کارپسندی ، نرم افزار Eviews در آنالیز اقتصاد سنجی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

. سازندگان نرم افزار و همچنین با آگاهی از سادگی و قابلیت خود ، اخیراً به کامپوننت Command Capture که نمایانگر منوهای نرم افزار Eviews  است ، توجه داشته اند و سعی دارند سادگی را با قدرت ادغام کنند.

به هر شکلی که ممکن است ، بحث در مورد قدرت بیشتر مربوط به قسمت نحوی نرم افزار Eviews  است زیرا شامل بسیاری از جزئیات تجزیه و تحلیل اقتصادسنجی است ، که بعضی اوقات با کمک منوی نرم افزار Eviews  امکان پذیر نیست. .

 نرم افزار Eviews  در بخش Workfile Structure Type سه گروه مهم از داده های اقتصاد سنجی را شامل می شود: داده های مقطعی ، داده های سری زمانی ، داده های صفحه یا داده های پانل.

جنبه مهم نرم افزار کاربر پسند Eviews  :

در تجزیه و تحلیل اقتصادسنجی این است که در نرم افزار ، کاربر می تواند داده های مورد نظر خود را با هر قالب و فرمت متن Document ، Excel ، Stata ، Spss و سایر قالب ها وارد کند. همچنین روش های زیادی برای وارد کردن داده های اقتصاد سنجی به نرم افزار Eviews  وجود دارد که یکی از ساده ترین آنها Drag and Drop است ، به این معنی که داده ها را انتخاب کرده و بکشید

Eviews  هوشمندا نه شروع به شناسایی و خواندن داده های شما و نوع داده هایی که تشخیص می دهد می شود و در پایان این نکته حائز اهمیت است که نرم افزار Eviews  علاوه بر قدرت تجزیه و تحلیل داده های اقتصاد سنجی از آنجایی که نمایش گرافیکی در آنالیز اقتصاد سنجی دارای اهمیت است و خیر. شک می توان گفت هرگونه تحلیل در اقتصاد سنجی نیاز به نمایش گرافیکی دارد ، از این نظر به سادگی انتخاب داده ها و کلیک بر روی گزینه View و سپس گزینه Graph کمترین امکانات گرافیکی را فراهم می کند و شما می توانید انواع نمایشی اقتصاد سنجی را انجام دهید.

نرم افزار EViews    ایویوز  نرم افزار  اقصاد سنجی  , و تحلیل داده های بورسی و شرکتی  و بررسی روابط بین متغییر های  مدیریتی و اثرات  تورم  و یا سایر  متغییر ها اقتصادی  با آزمون های  دوربین واتسون  اف لیمر  و  ... 

نرم افزار( EViews ( Econometric Views  یکی از نرم افزارهای بسیار حرفه ای در زمینه بکارگیری روش اقتصادسنجی به ویژه روشهای جدید آن می‌باشد. چنانچه محقق اقتصادی بخواهد بطور جدی در زمینه تحقیقات اقتصادی فعالیت نماید ضروری است در کنار آموزش تکنیک های جدید اقتصاد سنجی با نرم افزارهای با قابلیت نظیر EViews نیز آشنا شوند.

با توجه به گسترده شدن روزبه روز علم اقتصاد و مدلهای اقتصادی و پیچیدگی روابط بین متغیرهای اقتصادی دیگر به هیچ عنوان امکان تحلیل و تخمین سیستم ها و مدلهای اقتصادی بدون کمک گرفتن از نرم افزارها میسر نیست.

نرم افزار EViews جهت آنالیز داده‌های متداول آماری و اقتصادی مانند: (آنالیز داده‌های پانل) و (تخمین داده‌های سری‌زمانی) کاربرد دارد و از فرمول‌های محاسباتی و تکنولوژیِ ارتباط بین‌داده‌ای همراه با تمرین‌های متداول ساده به صورت یک پکیج نرم‌افزاری تهیه گردیده است.

شما می‌توانید به راحتی با استفاده از نوار ابزار و منوی این نرم‌افزار و با کمک گزینه‌های راهنما از آن برای توابع مورد نظر خود استفاده نمایید و به این ترتیب با باز کردن هر پنجره می‌توانید اطلاعات لازم را برای فرمان مورد نظر خود بدست آورید.

 از قابلیت های نرم‌افزار EViews این است که می تواند داده‌ها، ورودی و خروجی‌ها، نمودارها و جداول را سازماندهی کند. در این نرم‌افزار هر کدام از این داده‌ها می‌توانند، کپی، ذخیره و یا کات شوند و در پنجره‌ای دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

 ویژگی ها و امکانات نرم افزار EViews

1-تخمین های خطی و غیر خطی سیستم معادلات ساده و سیستم معادلات همزمان.

2- محیط کاربری آسان و رابط گرافیکی و کاربری خوش‌ساخت

3-امکان تبادل اطلاعات با دیگر نرم افزارهای تحت ویندوز.

4- محاسبه سری های زمانی و ایجاد انها.

5- توانایی پذیرش، خوانش و نوشتن حجم گسترده‌ای از فرمت‌های گوناگون داده‌ها، بدون واسطه

6-ایجاد بانک اطلاعاتی.

7-طراحی شده بر مبنای مفهوم آبجکت، با مؤلفه‌های منحصر بفرد

8-رسم نمودارهای پراکنش دایره ای و میله ای و نقطه ای و دیگر نمودارهای کاربردی.

9- امکان تخمین و شبیه‌سازی الگوهای اقتصاد سنجی با بهترین نتایج و تخمین مدل های اقتصادی با روش های VARوVECM

10- قابل استفاده برای همه، بدون نیاز به آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی

11- برخورداری از مجموعه ابزارهای نوین اقتصاد سنجی و آماری کامل و کارآمد، مطابق با متدهای جدید و استاندارد

12-امکان برنامه نویسی در محیط نرم افزار برای تحلیل سیستم های کلان 

ثبت  سفارش و برآورد قیمت